Update

Wat je moet doen voor poen: Maak je Stad!-deelnemers duiken in financiering

Deelnemers tijdens AMJS Sessie #4- Poen en meer
Maak je Stad!-deelnemers helpen elkaar bij het in kaart brengen van hun resource flow

Eerder gingen de Amsterdammers, Maak je Stad!++Amsterdammers, Maak je Stad!Dit is een programma waarin wij samen met de gemeente Amsterdam, Pakhuis de Zwijger en Waag Society stadmakers ondersteunen die werken aan een gezonde en talentvolle stad. Lees hier meer.-deelnemers al aan de gang met met het in kaart brengen van hun impact, werkten ze aan hun ‘hosselskills’ en namen ze, met het oog op groei, hun interne organisatie onder de loep++Afgelopen sessiesOp de website van Amsterdammers, Maak je Stad! kun je meer lezen over de afgelopen sessies.
. Tijdens de vierde sessie van het ontwikkeltraject op 7 december in Proefwerk doken de deelnemers in (financiële) middelen. Welke financieringsmogelijkheden zijn er? Welke sluit het best aan bij je missie? En hoe vind je een passende locatie voor je project?

Martijn Arnoldus van crowdfundingplatform Voor je Buurt en Marijt Regts van Social Enterprise NL, verzorgden beiden een workshop tijdens de sessie. In de workshop van Martijn passeerden verschillende beweegredenen voor crowdfunding de revue: om financiering te werven, draagvlak aan te tonen, mensen te betrekken, bekendheid te genereren en om vrijwilligers te werven. Crowdfunding draait dus niet alleen om geld. Marijt verkende samen met de deelnemers het financieringsveld en de spelers daarin. Zo behoren donaties, subsidies en leningen tot de mogelijkheden. De kanalen om deze te verkrijgen zijn net zo divers: crowdfunding, fondsen, of via de bank.

Naast het volgen van workshops konden de deelnemers++Maak kennis met de deelnemersOp de website van Amsterdammers, Maak je Stad! kun je meer lezen over de deelnemende initiatieven. in gesprek gaan met experts. Naast het volgen van workshops konden de deelnemers in gesprek gaan met experts. Bijvoorbeeld met Reineke Schermer, programmamanager bij Stichting DOEN, Laura van Dijk van de stadsloods van de gemeente Amsterdam en Karim Maarek van leiderschapsschool THNK en crowdfundingadviesbureau Teach to Fish. Zo spoorde Laura de stadmakers van Openlucht Buurtsupermarkt aan om grootser na te denken over hun project. Niet de Buurtsupermarkt op één locatie in de stad, maar in alle stadsdelen. De initiatiefnemers van vanPlestik hadden er na het gesprek met Karim vertrouwen in dat crowdfunding een realistische manier is om het bedrag dat zij nodig hebben op te halen.

 

Martijn Arnoldus van crowdfundingplatform Voor je Buurt aan het woord
AMJS - Sessie #4 'Poen en meer'

Martijn Arnoldus van crowdfundingplatform Voor je Buurt aan het woord

 

Volg het ontwikkeltraject

De deelnemers verlieten de vierde bijeenkomst van Maak je Stad! met nieuwe inzichten en inspiratie. Waar crowdfunding bijvoorbeeld in eerste instantie niet voor de hand liggend leek, bleek dat na de workshop van Martijn toch zo te zijn. En tussen Stichting DOEN en verschillende Maak je Stad!-initiatieven ontstonden ter plekke nieuwe matchesTussen Stichting DOEN en verschillende Maak je Stad!-initiatieven ontstonden ter plekke nieuwe matches..

In de volgende bijeenkomst staat communicatie en community building centraal. Hoe bereik je effectief je doelgroep? Wat kan absoluut niet ontbreken in een goede pitch? En hoe ziet een sterke sociale mediastrategie eruit? Om je missie te bereiken is strategische communicatie onmisbaar.

Verder lezen? Bekijk de updates op de website van Maak je Stad! en houd onze nieuwsberichten in de gaten. Check ook alle foto’s:

 

Meer weten?

  • Heb je nog geen vragen, maar wel interesse in dit onderwerp?

    Samen vernieuwen.

Cookie toestemming
De KL-website gebruikt cookies om Google Analytics, YouTube en Vimeo mogelijk te maken. Lees meer over ons privacybeleid.