Update

Nieuw project: Pioniers in nieuwkomersonderwijs

Syrische en Libanese kinderen in de Klas.
Syrische en Libanese kinderen in de Klas.

Er is een grote diversiteit aan nieuwkomersleerlingen en hetzelfde geldt voor de scholen waar deze leerlingen les krijgen. Van leerkrachten vraagt het ervaring, lef, interculturele vaardigheden en improvisatievermogen om een veilig leerklimaat te creëren voor deze kinderen. Dit maakt onderwijs voor kinderen van vluchtelingen een ingewikkelde kwestie. Kennisland werkte al eerder aan slimmer nieuwkomersonderwijs++Slimmer nieuwkomersonderwijsKennisland werkte al eerder aan het verbeteren van nieuwkomersonderwijs en organiseerde hiervoor leerbijeenkomsten waar leerkrachten geprikkeld werden om kennis met elkaar te delen en samen te werken. Lees hier meer. en gaat nu verder met het ondersteunen van pionierende leraren in het nieuwkomersonderwijs++Pioniers in nieuwkomersonderwijsKennisland zet zich in voor onderwijs voor een inclusieve samenleving. In project Pioniers in nieuwkomersonderwijs werken we hieraan. Lees hier meer over hoe we dat doen. .

Kennisland gaat in twee regio’s de lerende gemeenschap rondom nieuwkomersonderwijs vergroten en verstevigen. Door leraren, opleiders en relevante organisaties per regio samen te brengen, stellen we hen in staat om van elkaars kennis, ervaringen, best practices en worstelingen te leren. Aan de hand van vraagstukken die lokaal spelen, worden samenwerkingen versterkt.

Heb je interesse in deze aanpak of wil je zelf een nieuwkomerspioniersnetwerk oprichten in je schoolbestuur of regio? Neem dan contact met ons op. We delen graag de kennis die we in dit programma opdoen.

Meer weten?

  • Heb je nog geen vragen, maar wel interesse in Onderwijs en jeugd?

    Samen vernieuwen.

Ook interessant

Cookie toestemming
De KL-website gebruikt cookies om Google Analytics, YouTube en Vimeo mogelijk te maken. Lees meer over ons privacybeleid.