Opinie

Burgers kun je afleiden...

… dat blijkt maar weer uit recent onderzoek. De afdeling Benchmarking Publiekszaken van de VNG heeft TNS NIPO onderzoek laten uitvoeren naar de tevredenheid van burgers over de dienstverlening van gemeenten.

Auteur: Lobke van der Meulen

… dat blijkt maar weer uit recent onderzoek.

De afdeling Benchmarking Publiekszaken van de VNG heeft TNS NIPO onderzoek laten uitvoeren naar de tevredenheid van burgers over de dienstverlening van gemeenten. (Het onderzoek is uitgevoerd onder 80 gemeenten, waaronder de vier grootste gemeenten.)

Daaruit blijkt dat hoewel mensen steeds langer moeten wachten in de rij voor de balie, de waardering voor de dienstverlening ook gestegen is. Zelfs de wachttijd werd nu positiever beoordeeld dan eerder!

Volgens TNS NIPO komt dit onder andere doordat het wachten bij gemeenten een stuk prettiger is geworden. Er staan tegenwoordig lekkere stoelen in de wachtruimte, je kunt een kopje koffie pakken, er liggen tijdschriften en soms zijn er zelfs videoschermen opgehangen om ons te vermaken tijdens het wachten. We laten ons weer mooi afleiden….

Ook interessant

Cookie toestemming
De KL-website gebruikt cookies om Google Analytics, YouTube en Vimeo mogelijk te maken. Lees meer over ons privacybeleid.