Eenderde Nederlanders internet met adsl
Verschillende bedrijven publiceerden afgelopen week de kwartaalcijfers waaruit bleek dat het Nederlanders massaal over stappen op adsl.
Verschillende bedrijven publiceerden afgelopen week de kwartaalcijfers waaruit bleek dat het Nederlanders massaal over stappen op adsl. Het bureau Internview NSS zegt dat de penetratie van adsl van 22 project in januari tot 33 procent in april is gestegen. De prijzenoorlog tussen de verschillende aanbieders en het verhogen van de snelheden van de light-pakketten hebben hier in grote mate aan bijgedragen.
KPN blijft de onbetwiste nummer één van Nederland met een marktaandeel van naar schatting 90 procent. Vorige week meldde KPN dat het nu 913.000 klanten heeft, meer dan een verdubbeling van het aantal klanten in februari 2003 toen de teller bleef steken op 418.000 abonnees.
Deze groei gaat ten koste van het analoog inbellen. Het aandeel is gezakt van 40 januari tot 32 procent in april. Adsl-internetters zijn ook tweeenhalf keer zo lang online vergeleken met personen die nog ‘traditioneel inbellen’.” Het gebruik van kabel nam iets af, van 24 naar 23 procent.
Lees meer bij Emerce.
Auteur: Geert Wissink
Publicatiedatum: 17 mei 2004