Archieven: Opiniestukken

Case #1: Me

Are we doing good? The Good, the Bad, and the Feedback. By Sarah Schulman.

Triple feedback loop

Hoe beïnvloedt feedback (negatieve, positieve, dubbele, driedubbele) onze beslissingen? Sarah Schulman onderzoekt het.

The nasty questions

Are we doing good? The Good, the Bad, and the Feedback. By Sarah Schulman.

Means and Ends

Sarah Schulman about her visit with Chris to How Public Design? in Copenhagen on 2-3 September.

Lab2: A Lab of Labs

A report from Lab2, and why learning to reflect on our assumptions about how change happens has value, whether or not “lab” is in your title.

Jet Bussemaker: bakstenen of MOOC’s?

Gebruik onderwijsbudgetten om te investeren in technologische ontwikkelingen, niet in ouderwetse bakstenen

Poorten dicht voor techniekstudent

TU's kunnen grote toestroom nieuwe studenten niet aan

The future shape of civic crowdfunding

Lisette discusses the proposed futuristic model by Twintangibles on civic crowdfunding and compares it with Kennisland's Voor je Buurt. 

What design can (not) do

Tweedaags event dat design wil neerzetten als katalysator voor verandering en vernieuwing. Maken ze dit imago waar?

Operatie Onderwijs: parade van visies in activistische sfeer

Meer mensen dan verwacht laten op 24 april hun stem horen dat het anders moet met het onderwijs in Nederland.

Ideeën op TedxBinnenhof vragen om Sociale Innovatie

Ideeën staan centraal, niet de manier waarop ze moeten worden verspreid en toegepast.

Zijn onze scholen ‘future proof’?

We moeten bij de tijd blijven, anticiperen op de toekomst en onszelf continu afvragen wat er nodig om ons onderwijs ‘future proof’ te maken.

Betutteling of liefdevolle verwaarlozing?

Over het overdreven reguleren van totaal onschuldige gedragingen.

Onderwijsvernieuwing van onderop: een ‘stille revolutie’?

In de Volkskrant van 3 juli is een hele pagina gewijd aan wat de krant de ‘jongste onderwijsvernieuwing’ noemt: flipping the classroom. Jos reflecteert.

Gratis kennis niet gelijk aan open kennis: wil de echte OER opstaan?

Open Educational Resources kunnen alleen maar toegejuicht worden. Maar zijn ze wel open genoeg vraagt Lisette Kalshoven zich af? 

Sociale Innovatie is geen magie, en dat is goed nieuws

Helaas creëert de sociale-innovatie-industrie aan de lopende band conceptuele taal waarmee ze zichzelf vervreemdt van de rest van de wereld en haar eigen doel voorbijschiet. 

Sociale inflatie: ‘Aan maatschappelijke problemen verdien je niet’

Marlieke uit haar twijfels over het nieuwe financieringsmodel Social Impact Bonds.

Terechte schrikreactie om systematisch afluisteren?

De Amerikaanse National Security Administration (NSA) luistert ‘buitenlanders’ systematisch af met het PRISM-programma. Moeten we daar echt van schrikken?

Touwtrekken of samenwerken

Aad Koster, directeur van Actiz (werkgeversorganisatie in de verpleging, verzorging en thuiszorg), pleit in de Volkskrant van 10 juni 2013 voor ‘meer regie’ door het kabinet. Martine Maes reageert.

The innovator meets the boss

Sociale Innovatie Competitie brengt Europese Commissie en hackers bij elkaar.

Cookie toestemming
De KL-website gebruikt cookies om Google Analytics, YouTube en Vimeo mogelijk te maken. Lees meer over ons privacybeleid.