Gebruikers betrekken bij erfgoedprojecten: waarom op safe spelen?
Wordt het potentieel van productieve gebruikers wel optimaal benut in de erfgoedsector?
Wordt het potentieel van productieve gebruikers wel optimaal benut in de erfgoedsector?
Weten de 11 miljoen gebruikers dat ze op grote schaal de wet overtreden?
Stelt het Europese burgers in staat verzoeken in te dienen bij de Europese Commissie om een wetsvoorstel te maken?
Bezuinigingen of geen bezuinigingen – er moet geïnvesteerd worden in slimmer onderwijs.
Is Europa.eu een afspiegeling van onze rijkdom aan culturen, of een weerslag van Europees polderbeleid?
A-biotische grondstoffen zijn belangrijke niet-energetische mineralen en metalen, die bijvoorbeeld in onze mobieltjes worden gebruikt. Belangrijk, maar welk beleid voert Nederland hier eigenlijk op? En volstaat dat beleid?
Thomas van Andel vraagt zich af of we er wel alles uithalen wat erin zit.
Gerdi Verbeet wil meer laagopgeleiden in de kamer. Dat roept veel vragen op…
Op 17 maart organiseerde het Fonds BKVB een debat naar aanleiding van het zojuist verschenen essay ‘De waarde van de amateur’ geschreven door Jorinde Seijdel. Marcel Oosterwijk was erbij.
On August 9th, we hosted in association with Creative Commons a conversation on open e-culture and the challenges for the near future. The participants shared their valuable knowledge based on a wide variety of experiences as Digital Pioneer, activist, policy-advisor, social entrepreneur and the like
Is Prinsjesdag een goed moment om een nieuwe beleidsbrief naar de Tweede Kamer te sturen? Ministers Van der Hoeven (EZ) en Plasterk (OCW) en staatssecretaris Van Heemskerk (EZ) hebben kennelijk gedacht van wel. Terwijl alle aandacht gericht was op de hoedjes en de sombere boodschap van het kabinet, brachten de drie bewindslieden eigenlijk in alle stilte de nieuwe beleidsbrief Cultuur en Economie (Waarde van Creatie) naar buiten.
Juist door toepasbaarheid leidend te laten zijn in het huidige kunstbeleid en smaak tot criterium van discussie te maken verschraalt de kernwaarde van de kunst.
Kennisland heeft vandaag twee presentaties op het tweede Jaarcongres Cultuur en Economie. Naast een eerste blik op de resultaten van de Creative Challenge Call presenteert Martijn Arnoldus manieren om in de creatieve industrie geld te verdienen.
Gooien we het kind niet al te snel met het badwater weg?
Door de wol geverfde Engelse experts uit de culturele sector en het bedrijfsleven delen hun geleerde lessen.
Het ogenschijnlijk gebrek aan richting is de werkelijke revolutie.
Deze week reis ik met een divers gezelschap door Denemarken, Zweden en Finland: de Nordic Tour. We gaan langs bij bedrijven als Lego, Volvo en Nokia om te horen wat hun innovatiestrategie is.
Maandagmiddag, met de trein rijden we naar Mittelfart. Het klinkt als wat het is: in the midlle of nowhere. Daar staat het Madhouse, een innovatiehuis opgezet door de Deense bank Sparekasse. Ondernemers worden er geholpen te innoveren en starters kunnen flexibele kantoorruimte huren. In de trein heeft iedereen een test gemaakt wat ieders compententies zijn.
De taxi’s zijn te laat en we hebben dus wat korter op onze volgende stop: Kaos Pilots. Dit is een school voor new business en social innovation. Paul Natorp (head of studies) en twee studenten, Anna uit Zweden en Henrique uit Brazilie, spreken met ons.
De VS is niet langer het beste IT-land ter wereld. Dat zegt het World Economic Forum in hun Global Information Technology Report 2006-2007. Denemarken is nu het beste land.