Onderwijsvernieuwing door pionierende leraren
Hoe kan leraargedreven onderwijsinnovatie in de praktijk goed ondersteund worden? Een kwalitatief onderzoek.
Hoe kan leraargedreven onderwijsinnovatie in de praktijk goed ondersteund worden? Een kwalitatief onderzoek.
Hoe kan Amsterdam het potentieel van de samenleving beter benutten?
Ook in 2013 maakten we Nederland en Europa slimmer. Onder andere door ons in het Europese debat over auteursrecht te mengen, door kansen voor sociale ondernemingen in Nederland te verkennen en door nieuwe methodes op het terrein van sociale innovatie te ontwikkelen.
In 3 hoofdstukken worden hoofdthema’s behandeld die noodzakelijk zijn voor het succesvol ontsluiten van data.
In samenwerking met Social Enterprise NL en met ondersteuning van het ministerie van EZ voerde KL een verkenning uit naar stimuleringsinstrumenten voor sociale ondernemingen.
Sociale innovatie refereert aan nieuwe strategieën, concepten, ideeën en organisaties die een oplossing trachten te bieden voor grote maatschappelijke uitdagingen – van werkgelegenheid en educatie tot zorg, maatschappelijke betrokkenheid en milieuproblemen.
Kennisland adviseert Wikimedia Foundation over het (her)gebruik van GLAM-data
Ook in 2012 maakten wij Nederland slimmer.
Op de speciale website 2012.kl.nl geven we een overzicht van onze activiteiten, successen en ook een paar mislukkingen van het afgelopen jaar. Een soort jaarverslag, maar dan net even anders.
Direct naar de website
OCW heeft KL gevraagd om te bekijken op welke manier de rol van burgerjournalistiek versterkt kan worden.
KL onderzocht voor Stichting Behoud Moderne Kunst en NIMk de wensen van collectiehouders en videokunstenaars ten aanzien van online vertoning van videokunst en beschreef de relevante auteursrechtelijke aspecten bij online vertoning.
Or what the oldest known depiction of a Dutchman can tell us about Europeana as a tool for Cultural Heritage Institutions.
Expeditie 2020 is een programma voor excellente studenten om gezamenlijk de lerarenopleiding van de toekomst te ontwerpen.
Auteursrecht en open data in de culturele Sector, Creative Commons-licenties en methoden voor openstellen culturele data.
Een gesprek over kunst in verbinding met de samenleving.
De Creative Challenge Call werd in 2008 afgesloten. Creatieve industrie en andere sectoren hadden samen geëxperimenteerd. Wat leverde het op?
Waarom wordt het leven van een kunstwerk beperkt tot de muren van een museum? Er is zoveel meer mogelijk.
Een handreiking voor culturele instellingen die hun businessmodel willen innoveren of op zoek zijn naar alternatieve verdienmodellen.
Inspiratie en praktische tips om bezoekers meer te betrekken.
Is het wenselijk om in Nederland een culturele investeringsmaatschappij op te richten?