Publicatie

DE Onderwijsbeweging: hoe leerlingen, ouders en leraren samen hun onderwijs vernieuwen

Leerlingen, ouders, leraren en andere betrokkenen van het Montessori College Nijmegen en Groesbeek vormden samen DE Onderwijsbeweging++DE OnderwijsbewegingBekijk het filmpje hierboven om een indruk te krijgen van DE Onderwijsbeweging en te horen over hun motivaties en werkwijze.. Het afgelopen schooljaar kwamen ze samen, onderzochten ze hoe het onderwijs beter kon en ontwierpen ze vernieuwende onderwijsexperimenten. In de publicatie ‘Een voorbeeld van een tussenruimte in het onderwijs’ vatten we het traject samen en delen we de belangrijkste inzichten.

Een groeiende nieuwsgierigheid naar onderwijs dat leidt tot meer motivatie, creativiteit, zelfontplooiing en initiatief bij leerlingen was aanleiding het project Grenzeloos Onderwijs.++Grenzeloos OnderwijsLees hier meer over het project, wat verder ging onder de naam ‘DE Onderwijsbeweging’.
 Leerlingen, ouders, leraren en andere betrokkenen kwamen vier keer samen. Tijdens die bijeenkomsten kregen zij tijd, ruimte en de verantwoordelijkheid om vernieuwende ideeën en onderwijsaanpakken te ontwikkelen en uit te proberen.

In de publicatie ‘Een voorbeeld van een tussenruimte in het onderwijs’ lees je meer over het concept tussenruimte, hoe DE Onderwijsbeweging, als voorbeeld van een tussenruimte, heeft bijgedragen aan onderwijsvernieuwing op het Montessori College Nijmegen en Groesbeek en hoe je zelf aan de slag kunt gaan met onderwijsvernieuwing.

Wil jij ook het onderwijs op jouw school vernieuwen? Neem contact op met Iselien Nabben via in@kl.nl of Stéphanie van der Raad via sr@kl.nl. Wij denken graag met je mee!

Lees de publicatie.

Iselien weet meer

Ook interessant

Cookie toestemming
De KL-website gebruikt cookies om Google Analytics, YouTube en Vimeo mogelijk te maken. Lees meer over ons privacybeleid.