Publicatie

KL Portfolio 2020 ‘Waardevolle lessen’

Man met plastic doos over zijn hoofd

Zo hebben we bijvoorbeeld geleerd dat we ouderen vaker moeten vragen wat zij later willen worden, dat we meer speeltuinen voor volwassenen nodig hebben en dat jongeren een belangrijke rol kunnen spelen bij complexe vraagstukken. We hebben ook veel geleerd over kansen(on)gelijkheid. Over hoe de startpositie van leerlingen al begint bij de woorden die we gebruiken. Denk aan ‘hoger’ en ‘lager’ onderwijs. 

We zagen dat de druk op de uitvoering toenam, waardoor organisaties leren en innoveren uitstellen. Maar de pandemie leerde ons ook dat een samenleving op slot nog steeds (of juist) prachtige ideeën genereert en dat het ‘even niet weten’ precies is waar innovatie begint.

Bekijk ons portfolio met twintig waardevolle lessen voor maatschappelijk vernieuwers:

Meer weten?

  • Heb je nog geen vragen, maar wel interesse in Gezondheid en zorg?

    Samen vernieuwen.

Ook interessant

Cookie toestemming
De KL-website gebruikt cookies om Google Analytics, YouTube en Vimeo mogelijk te maken. Lees meer over ons privacybeleid.